Typiskt fältmässigt

0kommentarer

Länge sen sist, kanske blir detta en ny start? Njaaa, tror inte det men det är i alla fall ett inlägg. 8 månader genomförda i militär tjänstgöring, det har gått sjukt snabbt och vad jag har upplevt går inte att beskriva med ord. Det jag är med om här, kommer jag alltid att bära med mig. ÅNGEST är vad man får när man tänker på att det endast är tre månader kvar...

Ligger just nu ute i fält och det är typiskt fältmässigt att man kan sitta ute på facebook medan! Det är inte helt fel att ha den befattning jag har. För ungefär en timme sen vaknade man upp av en bomb och det var bara att slänga på sig stridsutrustningen och rusa upp! Effektivare uppväckning tvivlar jag starkt på att det existerar. Fem dagar av fält har gått i alla fall och det är endast 5 dagar kvar, jag trivs faktiskt ute i fält trots att man inte har duschat sen i söndags! Lite grows kanske... men vad ska man göra!

Sjukt glad blir man när det är finväder ute, solen skiner, det är varmt och snön smälter bort mer och mer och är så gott som borta. Ja livet har sina ljusa sidor. Fast en säng skulle inte sitta fel nu... 25 min kvar sen så!

Ja vad har hänt sen sist, MASSA. Jag tänker inte ens ge det en chans att försöka beskriva men det har varit en del resor hit och dit och haft riktigt riktigt roligt! Bara lovet kommer innehålla tre städer, det är inte dåligt! Dock är det tre veckor dit men hinner åka en del därimellan också ska ni se. Bilder kanske man borde lägga upp också men det tänker jag inte göra genom stabens datorer, det får bli en annan gång. ... Eller?

Nej slut på detta, CIAO!

Kommentera

Publiceras ej